MTEN IPGM-KPI

Gagasan Majlis Tarbiyah Nuqaba (MTEN) Diwujudkan Sekitar Tahun 2005-2006 Bagi Memastikan Kelangsungan Biah Islamiyyah Di Bumi IPGM-KPI ini terus berkemudi.

Dapatkan Update Terkini

Daftar Untuk Update Terkini

Sunday, March 7, 2010

Sambutan Maulidur Rasul








































Jumaat , 5 Mac 2010 bersamaan 19 Rabiul Awal 1431 H... Sambutan Maulidur Rasul diadakan di Masjid Asy-Syafie, IPG Kampus Pendidikan Islam
Anjuran: Biro Dakwah dan Kerohanian Jawatankuasa Perwakilan Pelajar IPG KPI , Majlis Tarbiyyah Nuqaba' (MTEN) dan Persatuan Pendidikan Islam (PENDIDIK).

Aktiviti yang dijalankan adalah :
  • Pertandingan Perarakan dan sepanduk
  • Marhaban
  • Selawat
  • Pengisian Maulidur Rasul
Sambutan Maulidur Rasul adalah baik dan bertujuan untuk mengingati tarikh kelahiran dan perjuangan Rasulullah(SAW). Tidak semestinya Sambutan ini perlu dilaksanakan dengan perarakan sahaja dengan membina sepanduk (banner). Tetapi boleh diperbagaikan lagi sambutan ini dengan mengadakan ceramah, solat hajat, bacaan yassin dan banyak lagi. Paling penting dalam sambutan ini ialah penghayatan tentang perjuangan Rasulullah (SAW), menghayati pahit getir perjuangan Baginda menempuh segala dugaan dan rintangan yang menghalang dakwah Baginda.
Tujuan sambutan ini diadakan berbagai program adalah supaya dapat memperingati perjuangan Rasulullah (SAW) sebagai pendedahan secara berterusan untuk memberikan penghayatan kepada peserta dan mengajak peserta-peserta menghadiri majlis pengisian Maulidur Rasul.
Marilah kita perbanyakkan selawat ke atas nabi, bukan sahaja pada hari kelahiran Baginda malah setiap hari selagi diberi peluang bernafas di bumi Allah ini.


0 comments:

Post a Comment

Liqa' Nuqaba..

Liqa' Nuqaba..

Liqa Nuqaba'

Liqa Nuqaba'

Daurah Kitab Siri 2

Daurah Kitab Siri 2

Daurah Kitab Siri 3

Daurah Kitab Siri 3

Daurah Kitab

Daurah Kitab