MTEN IPGM-KPI

Gagasan Majlis Tarbiyah Nuqaba (MTEN) Diwujudkan Sekitar Tahun 2005-2006 Bagi Memastikan Kelangsungan Biah Islamiyyah Di Bumi IPGM-KPI ini terus berkemudi.

Dapatkan Update Terkini

Daftar Untuk Update Terkini

Wednesday, November 18, 2009

BENGKEL PENULISAN (BEKELIS)

TARIKH : 15 NOVEMBER 2009 (AHAD)
MASA : 2.00 - 6.00 PETANG
TEMPAT : KULIAH PISMK OUM, IPG KAMPUS PENDIDIKAN ISLAM


Bengkel Penulisan Bersama Puan Noor Suraya dari Jemari Seni Publishing telah berjaya dilaksanakan dengan jayanya.Encik Muhd Rosdi; penulis cerita kanak-kanak Jemari Seni Publishing turut hadir ke bengkel ini. Terdapat 4 modul berkenaan penulisan dan 2 bengkel. Pengisian BEKELIS adalah pengenalan dengan bidang penulisan,asas dan kemahiran menulis, bagaimana untuk memulakan sebuah karya, mari merancang karya , bengkel memilih judul dan merangka cerita serta bengkel membina cerita berdasarkan bab.

Bengkel ini terbuka kepada semua pelajar kampus ini. Tempat adalah terhad. Jumlah peserta seramai 25 orang, memberi peluang kepada setiap peserta untuk berinteraksi dan mempelajari cara penulisan yang betul dengan lebih fokus.

Peserta bengkel berpeluang memberi idea masing-masing untuk membina sesuatu cerita kanak-kanak. Peserta juga digalakkan menulis cerita kanak-kanak sendiri dengan cara penulisan yang telah diajarkan dalam bengkel ini dan seterusnya hantarkan cerita berkenaan ke Jemari Seni Puslishing. Cerita kanak-kanak yang terbaik akan dipublishkan. Ini adalah satu peluang yang baik kepada bakal guru.






Anjuran : Lujnah Penerbitan dan Publisiti, MTEN
LPP@MTEN

0 comments:

Post a Comment

Liqa' Nuqaba..

Liqa' Nuqaba..

Liqa Nuqaba'

Liqa Nuqaba'

Daurah Kitab Siri 2

Daurah Kitab Siri 2

Daurah Kitab Siri 3

Daurah Kitab Siri 3

Daurah Kitab

Daurah Kitab